کانون امام خامنه ای (حفظه الله)

فعالیت های کانون فرهنگی تبلیغی امام خامنه ای حفظه الله شهر محمدیه استان قزوین

کانون امام خامنه ای (حفظه الله)

فعالیت های کانون فرهنگی تبلیغی امام خامنه ای حفظه الله شهر محمدیه استان قزوین

سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۱۷ ق.ظ

سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد: ‫قوی شدن ملت فقط به تسلیحات جنگی نیست/ اقتصاد، فرهنگ و علم، کشور را قوی می‌کنند


در سال ۹۲، حقیقتا حماسه سیاسی اتفاق افتاد؛ در نیمه اول سال، انتخابات ریاست جمهوری و در نیمه دوم، راهپیمایی ۲۲ بهمن. معنای شرکت وسیع مردم در انتخابات در طول تاریخ انقلاب این است که مردم سالاری دینی در کشور تثبیت شده است و و نظام توفیق یافته مردم سالاری در کشور نهادینه کند.
سخنرانی ابتدای سال آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در حرم امام رضا در مشهد انجام شد.

به گزارش عصر ایران ، رهبری هر ساله در روز نخست سال ، با حضور در مشهد، سخنرانی را درباره مهمترین مسائل روز ارائه می کنند.

مهمترین بخش های سخنرانی رهبری به این شرح است:

-   از خداوند متعال زندگی پربرکت برای همه ایرانیان و مسلمانان سراسر جهان خواستارم / انشالله سال نو، سالی در شأن ملت ایران باشد.

-   در سال ۹۲، حقیقتا حماسه سیاسی اتفاق افتاد/ در نیمه اول سال، انتخابات ریاست جمهوری و در نیمه دوم، راهپیمایی ۲۲ بهمن.

-  معنای شرکت وسیع مردم در انتخابات در طول تاریخ انقلاب این است که مردم سالاری دینی در کشور تثبیت شده است و و نظام توفیق یافته مردم سالاری در کشور نهادینه کند.

-  حرف امروز من این است: ملت ایران باید خود را قوی کند‬ / اگر ملتی قوی نباشد به او زور خواهند گفت، باج گیران عالم از او باج میخواهند، او را زیرپا لگد میکنند و به او هجوم و توهین میکنند.

-   ‫قوی شدن ملت فقط به تسلیحات جنگی نیست / سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم اگر در یک کشور باشند آن کشور قوی می شود‬.

-   در عرصه اقتصاد هم عزممان را جزم کرده و دست به دست هم دهیم می توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کی تحریم را برمیدارند. به درک. نگاه کنیم ببینیم خودمان چه کار می توانیم بکنیم.

-  عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است‬ / فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس میکنید. اگر این هوا تمیز باشد یک اثر و اگر کثیف باشد اثر دیگری دارد. 

-  بدانید واقعیات جامعه جهانی طبق خواسته‌های آمریکا پیش نمی‌رود.

متن کامل خبر سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد به این شرح است:

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اولین روز بهار و نخستین روز سال 1393، در اجتماع عظیم و پُر شور زائران و مجاوران رضوی علیه السلام با تبریک مجدد سال نو، ابعاد مختلف نقشه کلان راه کشور در سال جدید یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را تبیین کردند و با تشریح ماهیت، ظرفیت و الزامات تحقق مقاوم سازی اقتصاد و باید و نبایدهای عرصه بسیار مهم فرهنگ تأکید کردند: باید خود را آنچنان قوی کنیم که زورگویان و باجگیران جهانی، نتوانند حقی از این ملت را نادیده بگیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح حرف اصلی خود در سال جدید یعنی ضرورت قوی تر شدن ملت و کشور و افزایش اقتدار ملی به تلاش باجگیران و زورگویان جهانی برای تضییع حقوق ملتهای ضعیف استناد و خاطر نشان کردند: طبیعت جهانی که با افکار مادی اداره می شود زورگویی قدرتمندان نسبت به ضعیفان است پس باید قوی شویم وپیشرفت کنیم.

رهبر انقلاب در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به عنوان نقشه راه کلی سال 93، به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت و امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردند و افزودند: مسیر پر افتخار «اقتدار ملی» با تمرکز مسئولان و مردم بر این شعار، با شتاب بیشتری پیموده خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۳
گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی